10 Mart 2013 Pazar

Allah’ın Sınırlarını Gözeterek Deniz Keyfi…

Sosyal çevrenin, toplum içinde zaman içinde üretilen baskın fikirlerin üzerimizdeki etkisini yok saymak imkansız. Hepimiz zaman zaman son derece saçma ve anlamsız da olsa sosyal değerlere, öğretilegeldiğimiz normlara uymak zorunda hissediyoruz kendimizi. Daha acısı bazen bunlar Allah’ın değerleri ile çatışıyor ve kimimiz halen sosyal değerleri reddetmekte zorlanıyor. 


Yaz sezonunu geride bırakıyorken, aklımdaki örnek hanımlar için sosyal bir dayatma olan mayo/bikini ile denize girme meselesi. Bu öylesine yerleşmiş ki hiç kimse bir an olsun üzerine düşünmüyor bile. Sanki insanoğlu var olduğundan beri bikini varmış da deniz kenarındakiler hep bu kıyafeti tercih ederlermiş gibi. Halbuki anneannelerinize sorun hem de denize girenlerine, nasıl bir kıyafet tercih ediyorlarmış denize girerken. Yok yok öyle elbise ile girenlerden falan bahsetmiyorum gerçekten deniz kenarına tatil için gidip denize girenlere sorun. Ben anneanneme sordum, kendi diktirdikleri, altı şort gibi uzun, üstü bir bluz kadar kapalı mayoları giyiyorlarmış. 

Zaten günümüz insanı da bir an durup düşünse, şöyle plajda etrafına bir baksa durumun garipliğini anlayacak, bu kıyafetin normal şartlarda insan içinde giyilmesi mümkün olmayan bir şey olduğunu görecek. Bir çoğumuzun iç çamaşırı takımlarından bile daha açık olan bu kıyafetle dışarı çıkmayı, bu kıyafetlerle insan içinde oturup konuşup, yemeyi, içmeyi normal sayacağını sanmıyorum. 

Ama biliyorum hiç durup düşünmeyince normal gibi geliyor insana çünkü ne de olsa normal aslında “çok kişinin yaptığı” demek değil mi bizler için. İyi de herkes yapınca bir şey doğru olmaz. Müminler olarak bizler yaptığımız her hareketi Allah’ın koyduğu sınırlar çerçevesinde düşünmeli ve sorgulamalıyız. 

Siz bakmayın benim şimdi böyle kendimden emin, büyük büyük konuştuğuma. Daha birkaç sene önce ben de hiç düşünmeden bikinimi giyip plaja gidiyor, uzun uzun güneşleniyordum. Sonra Kuran okudukça Allah’ın kapanma sınırlarını keşfettikçe, şehirde uyguladığım bu kuralları deniz kıyısında da uygulamam gerektiğini anlayınca bir an durup düşündüm. Şimdi ne yapacaktım? Allah’ın mümin kadınlardan istediği kapanmanın sınırları Kuran’da (aşağıya alıntıladığım ayetlerde) açıkça ifade edilmiş. (Konu ile ilgili daha detaylı bilgi için tıklayın.)

Ey ademoğulları! Size avret yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti indirdik. (7- Araf Suresi 26) 

Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz. (24- Nur Suresi 31) 


Oysa çevremize baktığımızda iki tip insan görüyoruz ya bikini ile rahat rahat denize giren ya da haşema ile başı dahil tüm vücudunu kapatmış kadınlar. Ben ikisini de yapmıyordum. Zamanla benim gibi kaygıları olan, her iki yolu da tercih etmeyen insanlarla tanıştım, ki onlar da denize girmemeyi tercih ediyorlardı. Tabi bu da bir tercih ama denizi ve yüzmeyi benim kadar sevenler için pek de değil. 

En sonunda ben de kendi sınırlarıma göre kendi deniz kıyafetimi kendim oluşturmaya karar verdim. Altıma şort mayo üzerime yakası kapalı sporcu atletleri. Bunlar hem ıslandığında pamuklu giysiler gibi vücudu belli etmez hem de Allah’ın emrettiği yerleri kapatmamı sağlar diye düşündüm. Sanırım yaklaşık 5 yılı geçti, bu şekilde gittiğim her yerde denize giriyorum. 5 yıldızlı otellerin sahillerinde bile. Ayrıca istediğiniz modelde mayo diktirmeniz de mümkün. 


Hala meraklı bakışlar mı? Bilmem… Ben onlarla hiç ilgilenmiyorum. Eğer onlar iç çamaşırlarıyla herkesin içinde gezmekten utanmıyorlarsa benim vücudumun istediğim kısımlarını saklamaktan utanmamı beklememeliler diye düşünüyorum. 

Ey inananlar! İçinizden kim dininden dönerse şunu bilsin: Allah, yakında, kendilerini sevdiği ve kendisini seven, müminlere karşı boynu bükük, kâfirlere karşı başı dik bir topluluk getirecektir. Bunlar Allah yolunda tüm gayretleriyle didinirler, hiçbir kınayanın kınamasından korkmazlar. Bu, Allah’ın, dilediğine yönelttiği bir lütuftur. Allah, yaratılışı ve yarattıklarını genişletir, her şeyi bilir. (5 Maide Suresi -54)


7 yorum:

  1. Nihayet benim gibi düşünen birisinin varlığından haberdar oldum. Bayanların bikini giymelerinin, erkeklerin de sadece şort giymelerinin sakıncalı olduğunu bir süredir düşünmekteydim ve "yobaz" damgası yememek için bir-iki dışında kimseye söylemiyordum. Sizinkisi gayet iyi bir çözüm olmuş. Umarım diğer insanlar da toplum içinde giymekten utanacağı "şeyleri" deniz kıyılarında giymezler.

    YanıtlaSil
  2. Faydalı bir yazı olmuş, önemli bir noktaya değinmişsiniz, teşekkürler. Büyük olasılıkla bikini ve mayoyla denize rahatça girenlerin çoğu "Nasılsa herkes benim gibi, dikkat çekmiyorum." diye düşünüyordur, yoksa onlar da o halde insan içine çıkılmayacağını biliyordur. Bilmedikleri, her şartta kendimizi sakınmamızın daha hayırlı olacağıdır. Günlük hayatta "gerektiği kadar örtünme" biçimini benimsemiş bir genç kız olarak yakası ve sırtı kapalı, kolları açık, etekli ve dize kadar taytı olan bir mayo giyiyorum denizde. Kendimi böylece rahat hissediyorum, hatta size de tavsiye ederim. Sizin yönteminiz de gayet kullanışlı. Kimse bir şey söyleyemez. Böylesinin Allah'ın kurallarına daha uygun düşmesinin yanı sıra daha medeni ve asil bir görüntü çizdiğine inanıyorum ve sizi destekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Uygulamanız beni gerçekten mutlu etti. Bende denizden vazgeçemeyen bir insanım. Ama bikini, mayo giyerken hep huzursuz oluyorum. Zaten iskelede havlu, peştamal tarzı bir örtü bırakmaya çalışıyorum çıkar çıkmaz sarınmak için. Bu konuda da Müslüman ülkesinde haşama ile mayo arasında bir deniz kıyafeti üretmeyen ya da piyasaya sunmayan modacılara kızıyorum. Hatta bunun kasti olduğunu düşünüyorum. Dizden şort, kısa kollu tişört şeklinde bir model çıkarsalar ilk ben alacağım! Allahü teala bizi denizden esirgeyecek olsa yaratmazdı bu kadar muhteşem bir şey diye düşünüyorum. Bizler emirlere uygun bir şeyler yapmalıyız.

    YanıtlaSil
  4. Malatya Haber Olarak Sizi Takip  Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar :)  

    YanıtlaSil
  5. Yanlış anladiysam düzeltin ama dize gelen bir şort ve kolları açıkta bırakan atlet tarzı bir giysiden bahsetmişsiniz ve bunun yeterli olacağına kanaat getirip insanlarıda bu şekilde yönlerdirmeye çalışıyorsunuz doğrumu anlıyirum? Böyle bir örtünme şekli Allahın kadinlara emrettiği bir kapanma şekli değil ki!..kadinların el ve ayak bileklerine kadar örtülü olması şart..ha açik olursunuz tesettürlü olursunuz o sizin bileceğiniz iş..ama tesettürunde bazı kurallari var

    YanıtlaSil
  6. Tesettür ile ilgili bıraktığınız linki okudum. Konu ile ilgili ayetin 35 türkçe mealini, 2 ingilizce, 1 Fransızca mealini, arapçasını, filolojik irdelemeleri, onlarca makale okudum. Kur'an'da örtünme yok diyenlerin çoğunu dinledim, yazılarını okudum...
    Anlayacağınız başörtüsü örtmemek için elimden geleni yaptım. Çünkü başörtüsü yoktur diye inandırılmıştım yıllarca. . Sonunda ayet ve hadislerin gerçekliği ve GEÇERLİLİĞİ hususunda açık kapı bırakmaksızın emin oldum.
    Nasıl ki bikini giymek bizi vicdanen huzursuz ediyorsa, başörtüsü olmadan dolaşmak da öyle aslında... Sanki biri saçımızı açmış gibi düşünün. Yıllardır birilerinin bacak, göbek, göğüs vb açtırmaya çalıştıkları gibi...
    Modern olmak deyimi daha çok; neredeyse çıplak olup içki, zina vb. normal görüldüğü zümreler için kullanılmakta. Ne alçakça bir algı...
    Bunu biz değiştirelim. Müslüman olduğu için modern olmalı insan. dinin gereklerini daha kolay yerine getirebilmek için, hayatı tüm insanlık için daha iyi bir hale getirmek için, zulmedenlere karşı güçlü durmak için. En çok müslümanları çalışmalı, başarmalı!
    Evvela dinimizi ve imanımızı muhafaza edelim ve hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için;YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ AHİRET İÇİN ÇALIŞALIM. İNŞALLAH.

    YanıtlaSil